اقامت گرجستان با خرید ملک
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

استانداردهای سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی در گرجستان


اقامت گرجستان با خرید ملک اگر تصمیم به مهاجرت از طریق خرید ملک در گرجستان دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن امنیت سرمایه گذاری و نرخ مصادره املاک با ریسک سلب مالکیت کمتر باعث اطمینان بیشتر سرمایه گذاری در این کشور می شود. خطر سلب مالکیت شامل تمام اقدامات تبعیض آمیز دولت میزبان است که سرمایه گذار را از سرمایه گذاری خود بدون هیچ گونه غرامت کافی محروم می کند. به منظور تحلیل خطر سلب مالکیت، رویدادهای تحریم، تغییر رژیم (قانونی) و نفی عدالت نیز به این خطر اضافه می شود. برای ارزیابی ریسک سلب مالکیت، نه تنها ریسک مربوط به سلب مالکیت را ارزیابی می کند، بلکه عملکرد نهادهای قانونی کشور میزبان و احتمال تغییر منفی نگرش نسبت به سرمایه گذاری های خارجی را نیز ارزیابی می کند. نرخ سلب مالکیت یک عدد بین 1 تا 7 است. هر چه کمتر باشد، میزان ریسک کمتر است. مقدار این ضریب برای گرجستان 3 است که عدد نسبتا خوب و قابل قبولی است.

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک بررسی شاخص های اقتصادی موثر در این کشور می باشد. رشد اقتصادی در گرجستان و سایر کشورها با درصد تغییر تولید ناخالص داخلی از یک سال به سال دیگر محاسبه می شود. اندازه گیری افزایش یا کاهش تولید و میزان آن. با نگاهی به بسیاری از کشورها و در دوره های طولانی، متوسط نرخ رشد اقتصادی حدود 2 تا 3 درصد در سال است. این امر از سال به سال تغییر می کند زیرا اقتصاد در رکود و انبساط حرکت می کند. با این حال، اگر اقتصاد با نرخ 5 درصد یا بیشتر در سال به صورت روزانه رشد کند، این میزان رشد اقتصادی قابل توجهی است. رشد اقتصادی ۷ تا ۸ درصدی فوق العاده است. تغییرات نرخ تولید ناخالص داخلی در گرجستان شاخص خوبی از رشد اقتصادی این کشور است.

 

واجد شرایط خرید ملک در گرجستان


خرید ملک در گرجستان برای سرمایه گذاران خارجی محدودیتی ندارد و دولت گرجستان از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. طبق مقررات جدیدی که از 5 جولای 2019 اجرایی شد، حداقل قیمت مورد نیاز ملک به 100000 دلار (جایگزین 35000 دلار قبلی) افزایش یافته است. با خرید ملک، اجازه اقامت موقت گرجستان برای مدت 6 ماه تا 6 سال صادر می شود. معمولا اولین بار برای یک دوره 6 ماهه یا 1 ساله است.

پس از اینکه متقاضی کارت اقامت گرجستان خود را دریافت کرد، همسر و فرزندان وی نیز واجد شرایط اقامت هستند. پس از 10 سال اقامت مداوم و قانونی در گرجستان، در صورت داشتن شرایط خاصی از جمله دانستن زبان، تاریخ و آداب و رسوم محلی و افزایش سرمایه به 300000 دلار، می توانید واجد شرایط درخواست تابعیت گرجستان شوید.

 

مراحل قانونی خرید ملک در گرجستان


گرجستان حداقل سرمایه گذاری خود را برای اخذ اقامت در سال گذشته از 35000 دلار به 100000 دلار افزایش داد. مراحل قانونی برای خرید ملک به این صورت است که حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجازه اقامت 100000 دلار است. این ملک در دادگاه تفلیس به نام شما ثبت می شود. یک ارزیاب باید ارزش واقعی ملک را حداقل برابر یا بیشتر از این مقدار تخمین بزند. پس از خرید ملک و مالکیت رسمی ملک، می توانید برای اقامت گرجستان اقدام کنید. شما باید با یک کپی از فرم تایید شده ارزش ملک خود، پاسپورت و دو عکس به اداره مهاجرت مراجعه کنید. هزینه پردازش درخواست شما بین 90 تا 180 دلار است. پس از اعطای اقامت، کارت اقامت الکترونیکی دریافت خواهید کرد. این کارت مدرک شناسایی شما در گرجستان است. کارت اقامت الکترونیکی یک کارت شناسایی است که برای خارجیان مقیم گرجستان صادر می شود و محل اقامت فرد را مشخص می کند. در ابتدا برای مدت یک سال حق اقامت موقت خواهید داشت و در صورت نگهداری ملک، این اقامت تمدید می شود. روند تمدید اقامتگاه بسیار ساده است و باید کارت الکترونیکی خود را به همراه دو قطعه عکس به اداره وظیفه ارائه دهید. برای دریافت اقامت خانواده نیز باید سند ازدواج ارائه دهید.





:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: